Sunday, June 7, 2009

Not So Perfect Evening

Dua Manusia yg tidak bc buku motivasi:weh,apa lukisan ko ni?kepala sama besar dgn bdn?
Manusia yg bc buku motivasi:eh,puji la cntik dulu..jgn la terus ckp tk cntik..
hah..amik ko..kesan motivasi dalam kehidupan..
sudah terang lagikan bersuluh..motivasi boleh membentuk budi pekerti mulia la juga kan?...hehe

Mr Hummer dan Mr BMW 3S yg Hensem lagi Menghensemkan*drooling..(slurpp..ak berhenti drooling..euwww..gross gle..haha)

Kami panggil atuk ni,Atuk Comel..comel kn?haha

Satu benda yg aku tkkn nmpak kt msia,langit sini sentiasa biru mcm kaler Luna..tnpa awan..Subhanallah

Kiri:Labuh n blushing pipi dia weh ko..apa Ddx??
a)cellulitis
b)erysiplas
c)overfeeding lalu menyebabkan kapilari mengembang akibat sel yg terlalu hebat bermutasi di situ..
d)kejadian Tuhan
e)alah ko,gedik la..tkkn itu pn tatau..
Kanan:Aku panggil adik ni..Adik!!
dia senyum2..tah phm tah idak ak kata apa kt dia..haha
ak pn tgkp je la gmbr dia..
Begitulah jalan2 waktu petang di pekan kecil Irbid..

8 comments:

Fez said...

'Ibu tiri' jadi menggelabah bila memukul tangan si budak kecil yang memasang lagu di laptop dengan kuat. Lalu budak kecil itu menangis.

'Ibu tiri' jadi takut jika si budak menceritakan kejadian sebenar kepada ibu, nenek kandung dan ammunya. eheh.

Tu sebab kena baca buku motivasi. "Chicksoup on parenting" Hetty lantas menasihat.

Kata dah khatam tarbiatul-aulad. eheh.
Apekah...

kilah said...

haha..
eh,tahu tak..tarbiyyatul awlad karangan Cik MDLLJ kata,dalam mengajar anak,jangan terlalu diberi muka..

Klayan dia dri ptg tdi..tak tahu betapa terseksa aku menurut nafsu dia..
geram sgguh ak..ak ckp..jgn..jgn..
jgn lari ats tu tekan2..
jgn tekan2 komputer bnyak2 kali..tekan sekali je..
jangan main simcard aku..
jangan tinggikan suara bila minta sumting..
bila dh diberi sumting..ckp apa?
bila kau buat salah,kena kata apa?

dia bukan tak tahu..dia cakap..tp nk tk nak ckp..
lepas tu,boleh pula ditinggi2kan suara..haihhh

dh 7 tahun..hamik ko..ak ckp kt dia,jgn tinggi2kan suara..ckp perlahan2..dgn mak kau..kau tk ckp macam ni kan?

bila dia kuatkan suara kt laptop lepas solat..
haa...itu la kena skali jentik kt tgn..

mana tau..nk meleleh la plak..
ak yg bajet cool terus smbung berdoa..dlm hati:jgn la dia smbung nangis..jgn la dia smbung nangis..

habis doa,ak toleh blkg,dia tgh main henset aku..

aku..fuhhh..lega..main la henset ak tu..malas dh nk layan..tekanla..tekan..
ak dh tk hiraukan..

kesian plak bila pk..sbb anak org..
ak tnya dia..ko marah dekat aku ke?
dia kata..tk,ak tk marah..dia senyum2 smpi ke tlinga..

ko tau ak sbb apa dia kata dia tk marah??

sbb ak tnjuk kt dia gmbr lukisan dia dan dia tgh melukis..

dia kata.helu..

aku macam..ok,whatever makes u sleep at night la Yara..

Cik Semp kata,pakcik dia pukul dahsyat lagik..
ak,sebagai anak dara yg dahi licin la jugak konon2nya..
berpada2 la kiranya ni..menjalankan tugas mendidik anak2 muda secara ala carte...

esok,dia dtg lagik..ko layan the whole evening..only on your count ok..

lusa,Cik Sem..

Ak suka dia dtg sbb rumah sunyi bila tkde..tp,sbb tk dgr kata dan bertindak2 seolah2 kita tk perlu dihormati..itu tidak memuaskan hati aku..

ala,ak ni dgn budak darjah 1 pn nk gaduh..hahaha

Fez said...

hahah. luahan nampak. boleh jadi 1 entry blog ni.
memang budak yara ni. dari x pandai membebel kte2 ni, terus pandai membebel. dalam bhsa arab plak tu. haha. bagus juga dia ada.

esok awal2 kte sorok sume bnda berharga sblm die dtg. sprti plug TM, my kunci tabung kereta tu dan seruling ko. (konspirasi betul ni. pd hal ngan budak kecik je pun nak gaduh bak kata ko).. kalaula mama dia bca ni. haha.

kilah said...

ouh,berharga kah benda2 itu??
hahah..
tabung ko tu ringan je ak rasa..
bukan ak rasa la..mmg ringan pn..
duit yg ada pn tk ckup nk naik bas g jamiah..hahaha
harmonika tu,kalo bukan sebab org bagi,ak dh bagi lama kt dia..tp,sbb nya itu je yg Kak Dayah tinggalkn kt aku dlu,ak sayang nk bagi..

ak nnti,nk jadi lembut sket..sbbnya ak tgk,mak yg lembut2 ni,anak tk nakal sgt..sopan je..nk mintak mak makanan pn ckp elok2 je

umi,nk karipap boleh?
umi,minta maaf ye..
umi,terasa nk buang air lah..(erk...haha)

yg pastinya..dorg sume panggil umi la..dan kdg2 abi..
ak tetap rasa panggil baba tu comel..walhal sbnrnya mungkin dari pkataan papa dan ko tahu la..papa kt sini..
jadinya baba..

cukup2 la ak beri alasan..ak nk p msk kari..nk ikot?
haha

Fez said...

haha. xkisah je nak bg sume bnda. tp tang merengek y x larat tu.

Ainul Arina Madhiah said...

hahaha~ rasa macam boleh bajet siapa yang baca dan tak baca tu..

kilah said...

hehe..agak la..

cipot cedot said...

inilah hari-hari yang dilalui oleh babysitter..hehe bagus2 latihan untuk masa depan yang gemilang..
ko kene try jaga miaw plak..baru boleh tau jaga kanak2 ADHD macam mana hehe..memerlukan kesabaran tahap tinggi..smalam put nak amik tapi malangnya sian put tak muat dah miaw nak masuk dalam sangkar..kene la beli sangkar baru hehe.miaw dah jd jumbo bumble bee.okla kilah..slamat la berjalan ke turki..mg dimudahkan pejalann..tata salam