Wednesday, November 25, 2009

Benda yg Sudah Ada Di depan Mata

Org Melayu kata,menolak rezeki adalah perkara yg tk berapa nak baik.
Walopon ko tiada berkeinginan untuk makan,sekalipun kawan2 kau hulurkan makanan,ko akan makan perlahan2..
Kalo ada tisu,kau ambil simpan balik rumah sambung makan.

Perkara2 ini kita aplikasikan pada ilmu,pada peluang2 untuk mingle dan kenal2..
Kalaupn ko tk berapa nk suka..
Ko pergi paksa rela dulu.Jgn tolak terus..
Mulakan dgn sikit2.nanti lama2 kau suka lah..

Mcm la juga org kena kahwin paksa..Lama2 ok je kan..
Paksa dulu untuk terima..
Bila ko nampak kebaikan dia..lama2 suka la kot??..
Ala,mcm cerita Nur Kasih tu...Tu la ko..
tgk cerita pandai.Bila time nk pk untuk aplikasi kt diri,nganga..

Haaaa..haaa..ko..ko...
siapa lagi..ko la yg tgh bc ni..
suka ye ko bila ak ckp psl kawin..haha
(I'm trying to make a joke sbb nmpak mcm quite serious and E-mo..tlg gelak sorg2 walopn tk lawak..Please...please..)<---daaaa??

nota kaki 1:pentingnya hidup bermasyarakat dlm komuniti yg terhad.tk rugilah..nk kita senaraikan kebaikannya?tak naklah.seriously,ak tk reti nak bermain dgn bahasa yg pujuk memujuk..

nota kaki 2:ak kejam sikit.Kalo budak2 taknak keluar pakai topi bila sejuk,ak biarkan je..biar dia rasa mcm mana sejuk tkde topi,nanti dia tkkn buat lagi..tp,untuk perkara2 yg begini,kita kena ckp awal2 supaya bila dh terkena sekali,kau akan tahu mcm mana rasanya sakitnya hidup sendiri..dan aku takut kalau kau terlambat..>__<