Monday, August 3, 2009

Kahwinlah dgn Patik Tengku..

Kahwinlah dgn patik Tengku,
Nama patik Bunga Seroja,anak Dato bendahara

Kahwinlah dgn patik Tengku,
Nama patik bunga mawar anak Dato Pujangga

Kahwinlah dgn patik Tengku,
Nama patik Bunga Kemuning,anak Bentara Mangku Bumi

Kahwinlah dgn patik Tengku,
Nama patik Bunga Api,anak Dato Nikah Kahwin

Hamba tak ingin memilih mika semua.Muka mika semua tak ubah macam tepung gomak..

(ouh,baru ak tau mana org dpt pkataan bila dorg kata muka mcm tepung gomak..)

p/s:Kahwinlah dgn patik Tengku,Nama patik 'Aqilah,cucu Mat Taib si guru besar..haha

6 comments:

syphoon said...

kesal mempromote...

Fez said...

haha.. ko dah abih baca buku eh kilah..

kilah said...

syafiq:
akak nmpak status awak.tergerak hati nk klik sbbnya sbnrnya akak tidak berapa gemar menonton cerita P Ramlee kerana kdg2 tidak masuk akal..
tp,akak dpt tgkp je la mcm mana nk cari calon isteri tu..
yg....mcm bukan tepung gomaklah yg pasti..

fez:apa ni?enti tgk blog ana?pergi bc buku..haha
bc buku tk pernah habis..haih

Amermeftah said...

Hamba tak ingin memilih mika.Muka mika penyek tak ubah macam tepung talam ...

cerita P Ramlee kadang memang tak masuk akal tapi byk sindiran kpd masyarakat, cthnya bila Datuk Nikah Kahwin ke rumah Puspa Wangi dia ckp

Eh, itu salah besar. Tapi tak apa undang-undang ini negeri kanda yang tulis, itu semua boleh padam ...

mcm politikus zaman skang.

one_munawwarah said...

sy baru dapat tangkap kenapa muka tun nila banyak sangat janggut. (walhal dah dekat 18 ratus kali tengok)

bahasa cantik wooo p ramlee.

kilah said...

akmal:hoho..sejibik..buat peraturan,tp sndiri tknk ikut..
bila dia buat tk apa plak..bncilah aku tgk..somehow,ak tk phm mcm mana org leh sokong lagi..
kdg2..ak pn rasa cm buta ke apa..haihh

one:hohoh..akak sbnrnya geli dgn tun nila tu..apa yg puspa wangi buat semua nmpak cntik..
sbnrnya dia tk diberi peluang pn utk kenal dgn perempuan2 lain..
oleh krn puspa wangi tertepek kt dia wktu tepi pantai..akak rasa dri itu lah terbit cinta pertama..ececece..