Saturday, November 21, 2009

Keras Kepala

Keras Kepala tk apa..
itu sifat manusia..kdg2,bersangkut dgn pendirian.
kalo selalu sgt org menyampah..

Keras hati tk boleh.
kalo selalu sgt keras hati masuk neraka..
ko nak?


“Maka kecelakaan yang besarlah bagi mereka yang membatu hatinya untuk mengingat Allah.Mereka itu dalam kesesatan yang nyata. (Az-Zumar: 22)


Dulu,ak tk faham kenapa kita kena buat perkara yg kita tk berapa nk buat atau maksudkan.
Bila sudah lama2,baru ak faham.
Ok,ak just nk bagi short notice pd sume org.
Kadang,kita taknak buat certain perkara..
dh tolak2..
cuba kita duk kejap,pk baik buruk.
Rendahkan ego anda dan bertindaklah ke arah kebaikan.
Bukanlah ak tkde keras kepalanya.ada..tipulah org mcm ak tkde.cuma macam nk beri peringatan walaupn ak tahu je ramai yg baik2 di sini.

p/s:cuti 2 minggu akan dihabiskan di rumah..tgk lah..tgkla..cuti bulan 6 thun dpn..cis..no excuses dh..

2 comments:

Ilyana Ar Razi said...

sebenarnya kita ni mesti ada keras kepala sedikit, sebab adakalanya tidak semua yg sekepala dengan kita.

dengan keras kepala juga menjadi tekad dan motivasi utk diri kita.

tapi keras kepala mesti untuk kebaikan bukan untuk kepentingan diri dan kedegilan.

keras kepala tak semestinya degil tau!

tapi JGN KERAS HATI!

kilah said...

betul2..
keras kepala penting untuk kita suarakan pendirian kita..

keras hati..mati..=)