Saturday, February 13, 2010

Panggilan untuk belajar main bowling dan strike!

Tiap hari kita bangun tidur dan jalani hidup dengan harapan akan ada sesuatu yang baru dan baik muncul pada hari itu dalam hidup.

Tiap hari juga,kita mengharapkan sifat Rahmat dan Rahim Allah untuk kita bernafas dan mengecap kebahagiaan.


Definisi kebahagiaan bagi setiap manusia adalah berbeza2.
Ada org rasa kaya itu bahagia.
Ada juga org rasa mendapatkan result exam yg cemerlang itu bahagia.


Bagaimanapun definisi kebahagiaan kita,
Namun,sebagai orang Islam,yang maarufnya telah dijanjikan Allah syurga bagi sesiapa yg strive ke arah jalan-Nya akan beroleh bahagia.
Insya Allah.


Bekerjalah kamu.Maka Allah dan rasul-Nya serta orang-orang Mu'min akan melihat pekerjaanmu itu.Dan kamu akan dikembalikan kepada Allah yang mengetahui akan yang ghaib dan yang nyata,lalu diberitakan-Nya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan(9;105)

Hari ni,aku nak panggil sume org main bowling dengan betul.
(hidup dengan sempurna dan bekerja as a Muslim.. serta berputar,kejap di atas dan di bawah)

Lalu Strike!!


p/s:cut mood mode
1)Nantilah aku sambung.
Aku rasa aku boleh buat entry yg lebih baik dri yang ini.
Tapi,masalah yang aku hadapi skrg adalah..aku tak pasti aku lapar ke tak..
Sebab otak aku tkleh berfungsi mencari perkataan yg tepat.
2)fakta benar kehidupan:aku tk pernah main bowling.

3 comments:

one_munawwarah said...

balik terus blogging
-sy balik terus komen blog akak.haha

'Aqilah said...

haha..selamat kembali!!
akak yg balik awal ni pn rasa sgt letih.
apatah lagi korg..
dgr cerita..part akhir sgt2 memberangsangkan.

ainshams said...

punyerla ingat ko nk men bowling betul2.. (tp pelik gak, korg da nk exam kan..).
apepun, lets strike our goal..our destiny!!
cayyok qila..siler rajin.. hee