Sunday, August 29, 2010

Etcetra

Ouh,malam ni,mahu hujan gamaknya..
Aku nampak bendera dekat luar rumah bergerak..tp,dlm rumah,huishh..(biasalah,rumah sempit)

Entah2 damai2 malam LQ.(ceh..dan2..)

Hari ni,masa aku hantar adik aku kt sekolah..
Ada sampaikan ucapan dkt radio..
Ada seorang bernama Nur Faiza,yg beri ucapan:semoga diberi kekuatan untuk beribadah di sepuluh malam terakhir..

Dalam bnyak2 ucapan selamat hari raya dan request lagu..yg aku perasan,itu je kot yg ucapkan pasal malam sepuluh terakhir..
aku dgr nama sender..terus teringt faezza..
adakah itu ko??

mana nak kerja ni weh..aku pn dh tk betul membayangkan..
kalo kerja KL mcm mana..kalo kerja perak mcm mana..
kalo kerja KL,nk duduk rumah sdiri lah konon..
kalo kerja perak,duit bnyak lah kot..

dalam bnyak2 kerisauan aku..
boleh pulak mak aku risau benda yg aku tk pernah terpk nk risau..

dulu,before fly..ayah kata:upah je org kemas rumah..takut kamu tk sempat nk kemas rumah,basuh baju..
(bila dh smpi jordan..kita siap sempat lagi masak sekawah utk org mkn kot??)

sekarang,bila mak bersembang dgn dua pupu mak,seorang fam med dr..
dr ahmad:sibuk ma,dulu saya pn mak mentua hantar makanan..

mak:mak risau kamu nk kerja ni..mak risau siapa nk setelkan baju kamu bila kamu kerja jauh..upah org setelkan makan minum baju kamu je..ahmad dgn muhammad teruk mak tgk..
aku:haaa??budak laki la mak..
(dlm hati:dlm bnyak2 benda yg perlu dirisaukan..adakah baju..isk..isk..)

gaji pertama dah sibuk nk suruh sponsor abg kahwin..mesken aku mcm ni..heh..
org nk kawen jadi kemut..beli baju kerja pn tknk..heh
mana ke kete beso aku nk beli tah kalo dh sibuk2 sume nk merasa gaji..

oklah..esok nk teman kawan setelkan hal kahwin..
memenatkan agaknya..
selepas itu,mari kita berbuka di OU..
ok..sbnrnya bukak puasa kt luar leceh..tk seronok..
ada org belanja..mari kita pergi..
bye!

selamat beribadah di 10 mlm terakhir..
selamat menyambut hari raya puasa..(wish awal2..tkut aku nk balik kg awal..)
dan maaf zahir batin..=)

3 comments:

Fez said...

Haha, mana de gue hantar ucapan kat radio.. dah lama tak buat kerja-kerja camni. siqah la ucapan 'nur faiza' tu. bagus laa.. dalam lagha2 manusia keliling pun masih ada ucapan begitu..

Banyak tanggungjawab ko dah. (Haha) belum kerja lagi ni. Esok dah kerja, tambah lagi. Takpe kot beli washing machine automatic kasi mesin yang basuh, then kasi matahari keringkan, then baru kasi bibik lipat. haha. belum kawin ada cita2 pakai bibik segala..

Bibik pakusu kita dah tanya, "Kakak nanti sudah kerja mau pakai bibik kan?"
"Kenapa nak pakai bibik?" Kita tanya balik..
"Ya la, nanti shiapa mahu masak, jaga anak, kerja lagi.."Dia jawab..
"Ooo..lupa.. Heh. Takpelah nanti suami saya carikan bibik untuk saya.."
Wah.. dan2 rasa nak pakai bibik. Heh.

sadiqah said...

bahaya....muda-muda da pakai bibik..
hahahaha...

ainshams said...

qila, klu fez yg hantar ucapan, dye akan kasi name penuh nyer..hehe..
Waa..berderet2 org nk merase gaji ko.. xpe, yg aku taw, ko blanjer aku kt food court kt KLCC jek pon dah cukup weh.. =P

waa..mak ko dah risaukan hal2 tu. Aku pon ter-pk, cmne la aku nk manage nnt (tambah2 klu dah up-grade status? =P), boleh ke.. even skg kne on-call time ramadan pon blk dah lembik nk qodo tido jek..adeih. (tp, still booleh njoy masak kawah dgn kwn2.. shopping bagai..)

Aku plan, takmo la bibik yg 24/7 ade kt umah...amik bibik yang keje seminggu skali jek, setelkan sume hal2 rumah, gosok baju untuk sminggu.. bayaran pon takde la mahal sgt dibandingkan dgn bibik yg 24/7 dok kt umah majikan. eceh! maklumlah, dr kecik smp skg aku ada maid kt umah kan.. hehe..

wish u all the best!!